Aktiviteter för barn

OBS: Aktiviteterna för barn är nu avslutade för vårterminen 2024.

Järsnäs MGK har flera aktiviteter som passar de flesta. Utbudet kan variera från en termin till en annan beroende på tillgång på ledare och hur många deltagare som visar intresse för passen. För att delta måste du eller ditt barn ha giltigt medlemskap för innevarande år. Innegympaskor är obligatoriskt för alla deltagare bortsett från barn som kan vara barfota.

Avgifter
Medlemskap
Aktiviteter för vuxna

Barngympan pausad under våren/sommaren Bild från Pixabay: Prawny

Barngympa, två grupper

Barngympa barn födda 2019-2021.

• Grupp 1. kl. 8:30-9:15
  • Grupp 2. kl. 9:20-10:05.

START: Lördag vecka 3 och 8 gånger framåt.

ANMÄLAN ÖPPNAR: Lördag 6 januari 2024 kl. 08:00 och görs via SportAdmin. Har du inte registrerat ditt barn så gör du det här i god tid innan anmälan öppnar.  Inga anmälningar kommer att tas emot innan det datumet och klockslaget.

Registrera medlemskap och boka pass

Det här kan du förvänta dig:
Vi tar oss fram i hinderbanor, anpassade för de olika åldrarna. Även stationer kommer att förekomma med fokus på barnens egna önskemål om aktiviteter.
- medlemskap krävs
- inga skor på detta pass
- ta gärna med vattenflaska.
- allt deltagande sker på egen risk.

LEDARE: Angelica.
AVGIFT: 300 kronor + medlemsavgift för 2024.
FÖRÄLDER: En förälder är med och deltar aktivt. Inga uteskor får användas i gympahallen.

Anmälan gör du i Sport Admin och enklast då i appen Sport Admin som finns i Appstore eller på andra ställen där appar finns.

Bollkul pausad under våren/sommaren. Bild från Pixabay

Bollkul för barn, två grupper

Bollkul för barn födda år 2014-2017.

START: Torsdag v. 3 kl. 18:15-19:00 och åtta gånger framåt.
OBS: Ny tid.

Bollkul för barn födda 2018-2019.
START:  Söndag v. 3 kl. 17:00-17:45 och åtta gånger framåt.

ANMÄLAN ÖPPNAR: Lördag 6 januari 2024 kl. 08:00 och görs via SportAdmin. Har du inte registrerat ditt barn så gör du det här i god tid innan anmälan öppnar. Inga anmälningar kommer att tas emot innan det datumet och klockslaget.
Registrera medlemskap och boka pass

Det här kan du förvänta dig:
Vi spelar fotboll, innebandy, basket och testar andra idrotter och lekar med bollar.
- medlemskap krävs
- ta gärna med vattenflaska
- skor för inomhusbruk
- allt deltagande sker på egen risk

LEDARE: Pär.
AVGIFT: 300 kr+ medlemsavgift för 2024
FÖRÄLDER: Vid något tillfälle kan föräldrar behöva hjälpa till.

Barndansen pausad under våren/sommaren. Bild från Pixabay: Prawny

Barndans

Dans för barn födda år 2017-2018.

START: Onsdag v. 3 kl. 17:30-18:15 och åtta gånger framåt.

Registrera medlemskap och boka pass

Det här kan du förvänta dig:
Vi uttrycker oss till dansens olika stilar, leker danslekar och lär oss koreografier till musik vi gillar, med fokus på musikalitet, koordination och balans.

LEDARE: Angelica
AVGIFT: 300 kr+ medlemsavgift för 2024