Aktiviteter för vuxna

OBS! Alla aktiviteter under våren är nu avslutade förutom passet med cirkelfys som pågår ett tag till. Håll utkik i sociala medier vilka tisdagar som är aktuella.

Järsnäs MGK har flera aktiviteter som passar de flesta. Utbudet kan variera från en termin till en annan beroende på tillgång på ledare och hur många deltagare som visar intresse för passen. För att delta måste du eller ditt barn ha giltigt medlemskap för innevarande år. Innegympaskor är obligatoriskt för alla deltagare bortsett från barn som kan vara barfota.

Avgifter
Medlemskap
Aktiviteter för barn

PÅ PAUS UNDER VÅREN/SOMMAREN

Danspass

Det här kan du förvänta dig:

Vi dansar in veckan i Järsnäshallen! Dans är kul! Alla har vi det inom oss och i det här passet får du släppa loss och ha roligt till enkel koreografi!
Vi svänger loss till goa låtar som du känner igen och du kör din egen stil. Du lämnar passet med en härlig känsla i kroppen och ett leende på läpparna.
- medlemskap krävs för att delta.
- vill du fortsätta efter att du provat passet en gång ska du betala in din avgift.
- allt deltagande sker på egen risk.
DAG: Måndag v.3 .19:00- 19:45.
LEDARE: Ellen

AVGIFT: 500 kr/termin +medlemsavgift 2024.

Cirkelfys

Det här kan du förvänta dig:
Vi tränar styrka, kondition och rörlighet vid olika stationer där vi använder både redskap och den egna kroppen som motvikt.

DAG: Tisdagar 18.30-19.30.
START: Tisdag v. 3 och därefter varannan vecka (ojämna veckor)

LEDARE: Hanna.
AVGIFT: 500 kr  +medlemsavgift 2024.

PÅ PAUS UNDER VÅREN/SOMMAREN

Ett hopplöst pass

Det här kan du förvänta dig:
Har du svårt att komma igång och motionera regelbundet? Då kanske det här passet är vägen in för dig oavsett om du är senior, medelålders eller yngre. Vi gör alla rörelser stående och utan hopp (därav namnet) och du behöver heller inte ligga ner på golvet. Enkla rörelser som på sikt kan öka din kondition och styrka och även din rörlighet och dessutom till härlig musik. Passet är lite kortare för att de flesta ska kunna hänga med och anpassas så gott det går efter deltagarnas förutsättningar. Passet kan också vara ett komplement för dig som redan går på gym, promenerar eller cyklar någon gång i veckan.
- allt deltagande sker på egen risk.

DAG: Torsdagar kl. 17:30-18:15 OBS: Ny tid.
START: V. 3 och tio torsdagar framåt.
LEDARE: Ulla och Helen
AVGIFT: 500 kr + medlemsavgift 2024